Thursday 12 September 2013

2nd UM ARBA Open All Breed Rabbit Shows 2013

Selesai sudah 2nd UM ARBA Open All Breed Rabbit Shows 2013 yang telah berlangsung pada 7 September lepas. Sebagai salah seorang yang terlibat secara langsung dalam penganjuran ini, aku bangga dan kagum dengan peningkatan yang ditunjukkan oleh peminat2 dan pemilik2 arnab hiasan di Malaysia ni. Alhamdulillah kali ni seramai 207 ekor penyertaan.

DTL's Monster membuktikan kehebatan apabila dinobatkan juara berganda Best in Show untuk kedua-dua kategori A & B di bawah penjurian Chris Zemny & Scott Rodriguez. Sementara itu, B Berry's Hot telah dinobatkan Best Reserve in Show.

Eugene Fong pemilik Hot & Sally Goh pemilik Monster bersama Chris Zemny
 Apa yang membanggakan adalah DTL's Monster biarpon original from DTL tetapi sudah lama menetap di Malaysia. Cabaran untuk mengekalkan kondisi sesuatu arnab bukanlah satu perkara yang mudah. Bagi mereka yang tak faham akan hal ini, tiada apa yang nak mereka banggakan. B Berry's Hot yang dinobatkan BRIS pula adalah ND kelahiran tempatan. Kecemerlangan Hot telah diperlihatkan pada UM ARBA Show pada penganjuran Jun yang lalu apabila ia telah memenangi Best of Group (Tan Pattern). Kemenangannya kali ini, sekali gus menyaksikan ia adalah arnab pertama kelahiran Malaysia yang akan dianugerahkan Grand Champion setelah berjaya mengumpul 3 legs. Tahniah!!

B Berry's Hot

B Berry's Hot

Aku juga tidak lepaskan peluang menyertai penganjuran kali ini. Hanya satu objektif aku adalah untuk memperkenalkan satu baka baru dalam arena arnab show ini iaitu Dutch.

Aku & Dutch

Azhan RabbitVillageD'Muar tumpang menyibuk

Scott Rodriguez sedang menilai Dutch



Dutch dibawah penilai Chris Zemny


Tahniah kepada semua pemenang & penganjur!!

No comments:

Post a Comment